Highway 1 - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Highway 1 - Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Highway 1 - Monterey

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

26 September 2017 | Verenigde Staten, Monterey

De drie dagen in San Francisco zijn erg snel voorbij gegaan! Het is een onwijs leuke stad en er is veel te doen! Voor we de stad uit gaan rijden we nog langs Alamo Square. Vanaf daar kun je namelijk de bekende Painted Ladies heel mooi op de foto krijgen! De huizen zijn gebouwd in Victoriaanse stijl en om hun details nog beter tot zijn recht te laten komen zijn de huizen is verschillende kleuren geschilderd. Wanneer een huis minimaal drie kleuren heeft, worden ze Painted Ladies genoemd!

We rijden vandaag over highway 1 richting Monterey. Highway 1 is een autoweg die bekend is vanwege zijn route langs de kunstlijn. De kust is hier heel anders dan in Nederland. Geen duinen of bossen die overgaan in het strand, maar rotsen en(soms hoge) kliffen. Strandtentjes zoals bij ons zie je hier dus niet. Maar het is een prachtig gezicht! De zee die tegen de rotsen aan klotst en de vele vogels en pelikanen die je hier ziet vliegen. Heel anders dan bij ons.

We rijden door een aantal dorpjes en komen nog langs een mooie vuurtoren, voor we begin van de middag in Monterey aankomen. We rijden naar de ouder Fisherman’s Wharf om daar even rond te kijken. Het is hier nogal uitgestorven vergeleken met de Wharf is San Francisco. Er zijn met name restaurantjes en wat souvenirwinkels, maar het is niet zo groot. De baai staat bekend om zijn walvisexcursies. Je kan met een boot de zee op om walvissen te spotten. Afgelopen week zijn er ook orka’s gezien. Wij hebben deze excursie niet gedaan en hebben de rest van de middag lekker bij het zwembad gelegen.

Morgen gaan we verder richting Santa Barbara. Oorspronkelijk wilde we highway 1 helemaal tot aan Santa Barbara volgen maar dat kan helaas niet. In maart van dit jaar zijn hier aardverschuivingen geweest waardoor er een brug is ingestort. We moeten daarom een stuk omrijden. We kunnen rijden tot het punt Big Sur, maar zullen daarna helaas terug moeten. Erg jammer want het stuk na Big Sur schijnt erg mooi te zijn. Een stuk zuidelijker kunnen we wel weer via de kustweg rijden.