Hop-on, hop-off! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Hop-on, hop-off! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Hop-on, hop-off!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

24 September 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag gaan we lekker de toerist uithangen in San Francisco! We hebben een kaartje gekocht voor de hop-on hop-off bus. Deze bus rijdt een ronde door de stad en komt daarbij langs allemaal verschillende toeristische plekken. Je kan bij elke halte uitstappen en weer opstappen en de pas is twee dagen geldig.
Ideaal want rijden in je eigen auto hier is niet zo handig omdat jet parkeren hier moeilijk en duur is.

We gaan als eerste naar de Fisherman’s Wharf. Een hele gezellige pier waar alles draait om vis, zeeleeuwen en veel winkeltjes met souvenirs en eten. We zijn hier een paar uur gebleven want het was erg leuk! Ja kan lekker rondslenteren en overal is wel iets te beleven. Veel mensen op straat die muziek maken en leuke winkeltjes om te bekijken, we zijn helemaal in ons element! Ennn... leuke souvenirs gescoord voor thuis!
Ook rijden hier veel trammetjes! Niet de ouderwetse Cable Cars, maar andere oude trams namelijk de streetcars. De trams zijn in allerlei verschillende kleuren geschild van verschillende vervoersmaatschappijen uit Amerika en uit andere landen. Heel leuk gezicht allemaal!

We stappen weer op de bus en deze rijdt eerst over de Golden Gate Bridge. We zitten boven in een open dubbeldekkerbus en de bus gaat eerst door een tunnel. Best wel vreemd al als je boven op zo’n bus zit. Maar vervolgens gaat de bus harder en harder en wij waaien vervolgens bijna van de bus af..! Lekker koud windje ook vanaf de Pacific Ocean hahah. Van m’n kapsel was niks meer over uiteraard. Aan de ander kant stopt de bus 10 minuten zodat we allemaal een leuke foto kunnen maken en rijdt daarna weer verder.
De bus rijdt door allerlei gezellige wijkjes. Eerst een wijk met allemaal dure huizen. Niet omdat ze heel groot zijn, maar omdat de locatie heel gewild is. De tourguide vertelde dat San Francisco sinds een paar jaar de duurste stad van Amerika is, nog duurder dan New York. De huizen hier zijn allemaal drive-in woningen. Onder elk huis zit een garage en dat is nodig, want op straat is er niet veel ruimte!
In deze wijk zijn de huizen allemaal mooi geschilderd. Sommige alleen versierd en andere in mooie zachte pastelkleuren. Heel leuk gezicht en ze noemen ze de Painted Ladies!
De bus rijdt verder en we komen nog langs verschillende wijken zoals de hippie wijk en een hele schimmige achterwijk. Ons wordt heel, heel erg aangeraden hier verder niet meer te komen. Dat doen we dan ook maar niet.

De dag gaat dan toch weer snel voorbij! Veel leuke dingen gezien en onze conclusie is dat dit wel de leukste stad is van de drie grote steden die we hier in de VS bezocht hebben!

• 25 September 2017 - 07:00

Eveline & Gerben Kip:

Super leuk, die afwisseling tussen natuur en steden in jullie reis. Ik blijf genieten van je verhalen!

• 25 September 2017 - 10:20

Marja:

Wat een leuke en spannende verhalen, ik geniet ervan! Wat een avontuur!! Nog veel plezier van jullie geloof laatste week! Liefs Marja ook gr van John!