San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

23 September 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag gaan we naar San Francisco! Het is ongeveer 3 uur rijden vanaf ons hotel en het is weer eens een prachtige weg. We komen langs een gebied waar veel landbouw is. We zien boomgaarden en ook veel wijngaarden. De heuvels waar we doorheen rijden zijn zo ver je kan kijken een goud-gele kleur. Het lijkt alsof een soort graan of gras te zijn. Heel mooi!

We komen langs een paar grote steden waar het erg druk is. We hebben onderweg wat file waardoor het allemaal wat langer duurt. We komen eindelijk aan in San Francisco waar we helaas opnieuw in de file komen. We moeten tol betalen om de brug van Oakland naar San Francisco over te steken en dat duurt ff. Maar dan zijn we er eindelijk! Op het eerste gezicht is het een super leuke stad! Het ziet er allemaal mooi uit en erg gezellig! Erg gezellige sfeer!
We rijden door naar de Golden Gate Bridge en die is super gaaf! Vanaf de andere kant heb je een heel leuk uitzicht op de brug en op de stad die er achter ligt. Het is vandaag een super mooie dag en er zijn veel zeilboten op het water. Een heel leuk gezicht!

Nadat we bij de brug zijn geweest rijden we nog even door naar een ander super toeristisch punt: Lombard Street. San Francisco is gebouwd boven op een berg/heuvel en heel veel straten gaan super steil omhoog en naar beneden! Wel beetje spannend met de auto haha. Maar daar hebben ze natuurlijk al die leuke trammetjes ook voor! We hebben al wat oude modellen gespot! Heel leuk. Maar Lombard Street heeft een stukje straat met 8 haarspeldbochten. En tussen de bochten staan allemaal mooie hortensia’s. Heel iconisch voor de stad en we zijn niet de enige die een foto komen maken uiteraard.

We zijn daarna naar ons hotel gereden wat nog wel een uitdaging was. De stad is qua verkeer chaotisch omdat je veel eenrichtingsverkeer hebt. Soms niet al te duidelijk aangegeven... spookrijden kan dus weer van het to-do lijstje geschrapt worden! Ons hotel zit in één van de drukste stukken van de stad, namelijk bij Union Square en bij het begin van China Town. Lekker druk dus. Leuke locatie maar niet zo handig als je met een auto bent. Parkeerkosten zijn namelijk om te huilen.
Morgen gaan we de stad verkennen en genieten van het lekkere weer!

• 24 September 2017 - 11:00

Aad '55:

Wat een leuk verslag om te lezen Hilde, net als al jouw andere reisverhalen, waarvan ik een trouw lezer ben! Wat is de tijd snel gegaan.....drie weken zijn voorbij, maar er ligt vast nog een hele leuke week voor jullie. Geniet ervan enne....je gaat toch wel een ritje met een cablecar maken?
    Liefs van je oude oom!