Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Furnace Creek, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

19 September 2017 | Verenigde Staten, Furnace Creek

We trekken vandaag een luchtige outfit aan, want we gaan naar Death Valley! Het duurde even voor we het hotel in Las Vegas verlaten hadden en de stad uit waren, vanaf daar was het nog ongeveer 2 uur rijden naar Furnace Creek in Death Valley.

De weg er naar toe is erg saai. Het enige wat we zien is kale vlaktes en want kale bergen, met wat woestijnplanten er op. Zit er allemaal heel dor uit, maar we zijn dan ook midden in de dessert. De weg was op sommige stukken heel lang rechtdoor wat het rijden nog saaier maakt. We zijn vanaf Las Vegas geen stad meer tegen gekomen. Twee of drie keer een klein dorpje met een aantal huisjes. Je vraagt jezelf dan af waarom iemand daar zou willen wonen.

Aangekomen bij Death Valley is de temperatuur nog iets opgelopen ten opzichte van de warmte in Las Vegas. De thermometer bij het Visitor Center geeft 106F aan, ongeveer 41,5 graden..! En dan zijn er vandaag dus allemaal sluierwolken en lopen we (gelukkig) niet in de volle zon.
De omgeving in Death Valley is wisselender dan ik had gedacht. Het is geel groot en heeft zoutvlaktes, canyons, bergen, zandduinen en rotsformaties. We zijn hier maar kort en besluiten een paar bekende plekken in de buurt van ons hotel te bezoeken. Het bekende "Racetrack" is helaas te ver. 100 km vanaf ons hotel waarvan een deel een onverharde weg.

Als eerste komen we langs een stuk wat lijkt op zandduinen. Het is geen zand maar een soort steen. Echte zandduinen zijn er wel, die liggen een stuk verder in het park.
We rijden verder naar het Badwater Basin. Het laagste en de heetste plek van Noord-Amerika. Het ligt 85 meter onder zeeniveau en de temperaturen lopen hier heel hoog op. Dit jaar was het op de heetste dag 126F, ruim 52 graden!!! Vandaag gelukkig niet hahaha en is het maar 42 graden en waren er wat wolkjes. We zijn een stuk de zoutvlakte opgelopen wat heel bijzonder was om te zien. Voor de grote droge stukken moet je heel ver lopen en dat kan je beter in de ochtend vroeg doen in verband met de hitte.

We zijn doorgereden naar een ander punt: devils golf course. Het is een vlakte waar, zo lijkt het, allemaal ronde stenen op liggen. Maar eigenlijk is dit gekristalliseerd zout. Door de wind en regen is dit is gekke ronde stenen gevormd. De stenen zijn super scherp en keihard.

Tijdens het rijden door de Valley komen we langs bergen die allerlei verschillende kleuren hebben. Heel gek om te zien. De kleuren variëren van geel/oranje/rood tot een soort groen/blauw achtige kleur. En dat allemaal door elkaar. Ze noemen het the artist pallette. Op de foto zie je het helaas niet zo goed maar het is een heel gek gezicht!

We zijn teruggereden naar het hotel en hebben eindelijk een wasje kunnen draaien! Dat was wel even fijn. Het is hier inmiddels pikdonker geworden en buiten kun je onwijs veel sterren zien! Marjolein heeft net een vallende ster gezien(ik was het niet). Morgen rijden we weer een flink stuk richting Yosimite! Daar is het een stuk minder warm, 15 graden..... brrr

• 20 September 2017 - 07:26

Elly:

Cool! Of liever gezegd: hot!! Goede reis naar Yosemite Park. En ik ben blij dat deze ster nog rechtop staat ;)