Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

17 September 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

De afgelopen twee weken hebben we voornamelijk de natuur van Arizona en Utah gezien. Het was echt prachtig! Vooral zuid-Utah met alle rode kleuren was erg mooi! Veel grote steden heb je hier niet en je komt vooral langs kleine dorpjes, de één nog knusser dan de ander. We laten de natuur even achter ons en zoeken de hectiek op van de grote stad Las Vegas!

Het is een paar uur rijden van Zion NP naar Las Vegas en onderweg komen we langs Valley of Fire State Park. We merken nu dat we echt midden in de woestijn zitten. Het is warm, droog en dor. Er groeit hier weinig op wat woestijnplanten na. Het maakt de rit een beetje saai. Aangekomen bij Valley of Fire zijn de rotsen ineens weer knalrood! Het contrast is enorm en de kleur lijkt nog roder dan we de afgelopen weken hebben gezien.
Erg veel te doen in het park is er niet en door de hoge temperaturen wordt het ons afgeraden om te gaan hiken. We besluiten even een rondje te rijden door het park en te stoppen voor een picknick, om daarna weer verder te rijden naar Las Vegas!

Aangekomen in Las Vegas lijkt de drukte mee te vallen. Veel auto's en taxi's maakt het verkeer hier weer erg chaotisch. Gelukkig komen we vrij makkelijk bij ons hotel aan en is er een grote parkeergarage waar we de auto kwijt kunnen.
Ons hotel zit midden op de bekende strip! We verblijven is Hotel Paris. Voor de deur staat een gigantische Eiffeltoren en als we het hotel binnen lopen zien we dat het één groot gekkenhuis is. In het hotel, op de beganegrond, is een Frans dorp nagemaakt. Het lijkt alsof je door de Franse straatjes loopt met overal winkeltjes, restaurantjes en een crêperie. Zelfs de vloer lijkt op een Franse straat, er staan lantaarnpalen en het plafond is beschilderd alsof je tijdens schemering buiten loopt. Aan het einde is er uiteraard een casino! Alles is gemaakt in Franse stijl! Echt heel grappig om te zien!

Na het inchecken zijn we gaan kijken bij een paar andere hotels hier in de straat. We zijn bij de Flamingo geweest, met echte flamingo's in de tuin en bij de Venetian, waar echte gondels varen. Ook binnen bij de venetian lijkt het alsof je in Venetië bent! Allerlei winkeltjes, watertjes met bruggen en het Italiaanse uiterlijk. In de Venetian zit ook de bekende bakkerij van Carlo's Bakery! Hier hebben we zijn beroemde canoli gehaald! Een heerlijk koekrolletje gevuld met een mascarponecreme! Hmm.. dat was echt lekker!!
Als laatste zijn we nog "even" door Caesars Palace gelopen. Dit moet je je voorstellen als een enorm, 3 laags, overdekt winkelcentrum, met alle winkels die je je kan bedenken. Plus een casino en een mega hotel er bovenop! Ongelofelijk hoe groot dit is. We hebben er uiteindelijk ruim een uur over gedaan om er door heen te lopen(over 1 verdieping).

Er staan nog veel meer grote hotels hier op de strip, maar die gaan we niet allemaal bekijken. Ons hotel zit tegenover het hotel met de beroemde fonteinshow. Daar gaan we morgenavond even kijken.
We zijn nog niet in het casino geweest maar hebben wel alvast een speelkaart gehaald. Morgen gaan we een gokje wagen!

• 18 September 2017 - 09:20

Eveline & Gerben Kip:

Wat gekken(huis) daar in Las Vegas! Maar wel heel gaaf om daar een keer geweest te zijn lijkt me! Succes met gokken ;-)