Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

16 September 2017 | Verenigde Staten, Springdale

We rijden vandaag van Bryce Canyon naar het naast geleden Zion National Park. Het is ongeveer 5 kwartier rijden en komen om half 11 bij de ingang van het park aan. Wat we toen alleen nog niet wisten is dat we er vanaf hier nog 2,5 uur over zouden doen, voor we echt in het park zouden staan...!

De rij begon bij de ingang, wat heel normaal is want dat heb je bij de andere parken ook en dat reed op zich prima door. Daarna hebben we een tijdje in de file gestaan. De weg vanaf de ingang naar het Visitor Center gaat een stuk door een tunnel. De tunnel was niet zo breed, niet hoog en niet verlicht en er mocht maar vanaf 1 kant tegelijk doorheen gereden worden. Goed, we waren door de tunnel. Nu hoefde we niet ver meer... dachten we. In Zion is het niet toegestaan om met eigen auto te rijden. Je moet je auto parkeren en met de shuttlebussen door het park. Heel makkelijk want ze stoppen bij elk punt en elke 4-6 min komt er een bus aan. Echter, toen we aankwamen bij de parkeerplaats(11:30), was deze al helemaal vol en werden we doorgestuurd naar het stadje Springdale. Vanaf Springdale rijden er ook shuttlebussen. Aangezien ons hotel in dat stadje is hebben we uiteindelijk de auto bij het hotel geparkeerd en vanaf daar de shuttlebus genomen naar het park. Dat ging best makkelijk. Bij de ingang van het park, waar ook het Visitor Center is, moesten we overstappen op de Park Shuttle. Hier hebben we een uur in de rij gestaan(ja serieus) tot we dan eindelijk, om 1 uur, in het park stonden.

Al lopende eten we een broodje die we hebben meegenomen en bespreken we het plan voor vandaag. We hebben namelijk ineens een stuk minder tijd dan we dachten en kunnen dus helaas niet alles zien wat we wilden.
We besluiten als eerste de trail naar de Emerald Pools te doen. Een gemakkelijke trail leidt ons naar de lower emerald pool: een waterval met een kleine waterplas erbij. Deze schijnt vooral in het voorjaar heel spectaculair te zijn maar is nu ook al mooi om te zien. We lopen door naar de middle emerald pool, welke een stukje omhoog ligt. Dit zijn twee kleine watertjes maar vanaf hier heb je een mooi uitzicht richting de Zion Canyon. Nog een flink stuk verder omhoog ligt de upper emerald pool. Vooral het laatste stuk was een flinke klim. Hier was geen pad meer en klom je echt over de rotsen. De upper pool was het grootst en lag tegen de hoge rotswand aan. Vanaf hier een prachtig(!) uitzicht over Zion Canyon.

Zion is een natuurgebied wat in de vallei van een canyon ligt. Anders dan bijvoorbeeld de Grand Canyon en Bryce Canyon waar je alles van bovenaf ziet, zie je in Zion alles vanaf beneden. Je loopt langs de rivier Virgin River, door bosachtig gebied. Veel eekhoorns en herten lopen hier los rond. Heel tam zijn ze allemaal en ze komen heel dichtbij.
In het park heb je 2 heel bekende hikes, namelijk de Angels Landing en de Narrows. Angels Landing is een uitkijkpunt op 450 meter hoogte. Een trail waar je ongeveer 4 uur over doet en echt geen hoogtevrees voor moet hebben. Iets te hoog gegrepen voor ons, dus deze doen wij niet. De Narrows is aan het einde van het park. Het eerste gedeelte het de Riverside Walk, een mooie wandeling door de vallei langs de rivier. Daarna ga je door het water het smalle gedeelte van de Canyon in. Het water komt tot ongeveer je knieën en is erg koud(13 graden). Het ligt bijna helemaal in de schaduw dus het is een erg koude trail. Wij hebben de Riverside Walk gedaan tot aan de Narrows en zijn daarna terug gelopen. Dit was een erg leuke wandeling! Als je op het hoofdpad blijft is het erg druk, maar je kon ook stukken langs de rivier lopen. Hier was het heerlijk rustig en leek het even alsof je helemaal alleen in dit prachtige natuurgebied was!

• 17 September 2017 - 20:22

Elly:

Prachtig verhaal weer Hil! Superleuk om te lezen! En nu op naar las-ve-gas (spreek uit op z'n Bassies haha!). Succes met het winnen van de jackpot

• 17 September 2017 - 20:31

Aad '55:

Het kost nogal wat moeite, maar dan heb je ook wat!
    Schitterende beelden Hilde....en gooi voor mij een dollar in een gokmachine!
    Good luck xxx