Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Bryce Canyon National Park - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon National Park

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

15 September 2017 | Verenigde Staten, Tropic

Vandaag stond Bryce Canyon op ons programma en dat was in één woord weer waaauw..!! Dit park is bijzonder vanwege zijn unieke rotsformaties die uit kalk- en zandsteen bestaan. Door vriezen en dooien worden deze rotsen langzaam geërodeerd en ontstaan de Hoodoos. Heel mysterieuze pieken in het landschap met erg bijzondere kleuren. Door de zon krijg je een bijzonder kleurenpalet tussen roze, oranje en rood. Wat ook erg bijzonder is, is dat tussen de Hoodoos ook veel dennenbomen groeien. Hierdoor ontstaan een heel mooi contrast tussen het groen van de bomen en het rood/oranje van de rotsen.

Het is hier nog steeds aan de koude kant en door de wind voelt het fris aan. Dus veel laagjes aan, want we hebben nog een trail op het programma staan met wat hoogteverschil, dus dat kan weer warm worden.
We komen aan in het park en rijden eerst helemaal naar het einde voor het eerste uitkijkpunt. We staan versteld van het uitzicht over de Canyon. Het is niet te vergelijken met wat we eerder op onze reis hebben gezien. De Canyon is niet zoals andere Canyons, het bestaat uit allemaal verschillende "amphitheaters". Wat een heel gaaf gezicht is.

We rijden langs een aantal heel mooie uitzichtpunten voor we naar het beroemde en grootste Amphitheater rijden. Over dit gedeelte zijn 4 uitkijkpunten en dat is niet voor niets. Het is ongelofelijk mooi!! We staan als eerst bij "Inspiration Point". Prachtig uitzicht over de hele vallei en over de vele Hoodoos bij elkaar.
We rijden een klein stukje verder naar "Sunset Point". Vanaf daar start de Navajo Loop Trail. Dit is een populaire trail die de Canyon in gaat. Het pad begint in allemaal haarspeldbochten naar beneden. Het is echt een super gaaf gezicht als je tussen de Hoodoos loopt. Het pad gaat helemaal naar beneden naar waar het bos ook begint. We dalen hierbij 190 meter! Na een stukje op vlakke ondergrond te hebben gelopen, gaat het pad al weer omhoog. Uiteraard weer in haarspeldbochten. We komen nu aan bij het bekendste deel van deze trail: Wallstreet. Het pad wordt heel smal en gaat letterlijk tussen twee gigantische muren de 190 meter weer omhoog.
Wat een gave wandeling was dit zich! Hij had van mij nog veel langer mogen duren. Geregeld stonden we even stil om foto's te maken en muisstil om ons heen te staren. Echt fantastisch!!

• 16 September 2017 - 11:55

Constance:

Wat een mooie reis zijn jullie aan het maken! Leuk om alles te lezen. Nog heel veel plezier en mmoie dingen toegewenst! Liefs

• 17 September 2017 - 12:06

John:

Lieve twee,

Wat schrijven jullie toch fantastische verhalen en wat zijn de foto's mooi!!! Door jullie reisverslag beleven wij onze Amerika reizen weer helemaal opnieuw. Dit zijn de mooiste plekjes die je altijd zal blijven herinneren. Lekker blijven genieten en ik kijk weer uit naar jullie volgend verslag!!

Liefs