Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Capitol Reef National Park - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Capitol Reef National Park

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

14 September 2017 | Verenigde Staten, Tropic

We hebben gister een dagje rustig aan gedaan. Het was ongeveer 30-35 graden en we hebben heerlijk aan het zwembad gelegen. Warm was het wel en het zwembad was een beetje verwarm. Al snel zijn we in de schaduw gaan liggen want het was moeilijk uit te houden. In de middag hebben we nog door het stadje Moab gelopen en souvenierwinkeltjes bekeken.

Vandaag gaan we weer op pad! We moeten vandaag ongeveer 5 uur rijden naar Tropic, een dorpje bij Bryce Canyon NP. We nemen de route via Capitol Reef NP en stoppen daar om het park te bekijken. We zijn bij het eerste punt, Gooseneck Overlook, als we een hele donkere lucht zien aankomen en het in de verte horen onweren. Het park is niet groot en we willen nog naar een ander uitkijkpunt rijden maar het begin heel hard te regenen en de onweer komt steeds dichterbij. We zien geen hand voor ogen en zijn even gestop bij een restaurantje langs de weg om te wachten tot het ergste voorbij is.
Het blijft regenen en onweren en besluiten het park te verlaten en richting het volgende hotel te rijden. Het zag eruit alsof het niet snel beter zou worden en dat werd het ook niet!
De weg naar het volgende hotel gaat door Dixie National Forest. Een mooie weg door het bos. De bomen krijgen al herfstachtige kleuren.

Door het weer moeten we wat langzamer rijden en doen we er wat langer over. Om 4 uur komen we aan bij het hotel, waar het nog steeds aan het regenen is. De temperatuur is inmiddels gezakt naar 13 graden... Brrrr.
Gelukkig hebben we het slechte weer op een reisdag gehad. Morgen gaan we Bryce Canyon NP in en de voorspellingen zijn gelukkkg weer gewoon goed!

• 15 September 2017 - 07:24

Elly:

Wat een temperatuurverschil brrrr! Maarruh... zo was het hier gisteren ook zo'n beetje ;).
    Vandaag dus weer je korte broek aan en lekker genieten van al het moois wat de nieuwe dag gaat brengen! xxx