Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Arches National Park

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

12 September 2017 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag gaan we naar Arches NP. Één van de populairste parken hier in Utah. Dit park is beroemd om zijn vele indrukwekkende rotsformaties en natuurlijke bogen/bruggen. Alle rotsen hebben hier die mooie rode kleur. Het lijkt een beetje op terracotta, maar dan iets roder. Ook het zand en de grond is allemaal deze kleur.

Voor we naar het park gaan, gaan we eerst buiten de deur ontbijten. We hebben tot nu toe ontbijt bij het hotel gehad(lees toast, flakes, enz. Heel eenvoudig) of we hadden zelf brood gekocht, wat we ook voor de lunch doen. We hebben een koelbox en in de kamers steeds een koelkast. Heel handig. Maar vandaag hebben we lekker bij de Denny's ontbeten. Ik heb de pancakes besteld en Marjolein had Franse wentelteefjes met ei en spek. Het was echt heerlijk, maar uiteraard veeeeel te veel.

We beginnen vandaag helemaal aan het einde van het park bij de devils garden trail. Vanaf hier gaan we hiken naar een van de bekendste arches, de Landscape Arch. Het is een super mooie wandeling van ongeveer een uur(heen en terug) en je loopt tussen de rotsen door. Ook vanaf hier is het uitzicht weer prachtig! De natuur hier is niet te vergelijken met hoe het in Europa is. Ook de bomen, planten en bloemen die hier groeien zijn heel anders. Een par stijle heuveltjes op het eind, in de volle zon, maakt het toch een pittige wandeling.

Vanaf het einde van het park rijden we weer terug en stoppen meerdere keren om verschillende arches te bekijken. Voor elke arch moet je een stukje lopen(uiteraard heuveltje op en af) en zo zijn we vandaag lekker in beweging.
Heel typisch aan het weer hier, is dat het in de ochtend goed te doen is en in de loop van de middag steeds warmer wordt. Om 3 uur in de middag, toen we er al een aantal wandelingen op hadden zitten, liep de temperatuur nog steeds op. De zon gaat steeds meer branden terwijl het midden op de dag beter uit te houden is. We hebben het grootste gedeelte van het park gezien en raken een beetje verhit. We besluiten lekker terug te gaan naar het hotel.

Morgen hebben we een rustdag, daar zijn we wel even aan toe. We verblijven nog steeds in het plaatsje Moab, wat erg gezellig is. Morgen dus een lekker dagje aan het zwembad en even in de leuke winkeltjes kijken.

• 13 September 2017 - 09:44

Eveline & Gerben Kip:

Wat een onwerkelijke natuur! Heel gaaf!