Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Canyonlands

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

11 September 2017 | Verenigde Staten, Moab

Utah, de staat die net zo rood is als de Grand Canyon en waar de herfst is begonnen. De temperaturen zijn namelijk gezakt van 40, naar 30 graden. En de mensen hier zijn daar erg blij mee. Ik denk dat ze de Nederlandse herfst als de ijstijd vinden.
We rijden vandaag naar Canyonlands National Park. Vergelijkbaar met de Grand Canyon, maar dan wat minder groot. Minder groot, maar zeker niet minder mooi! Want het uitzicht vanaf "the island in the sky" is wederom geweldig.
We rijden langs een aantal uitkijkpunten tot we bij the Grand View Point komen. Dit is aan het einde van het hoogste gedeelte. We nemen vanaf daar de trail naar het einde van de punt. Een leuke wandeling over de rotsen met aan beide kanten uitzicht over de canyons.

Als we verder rijden vanuit de Canyonlands terug naar Moab, waar we een paar nachten blijven, komen we langs Dead Horse State Park. Een klein park dat wordt beheerd door de staat Utah met een prachtig uitzicht over de Colorado River. Deze rivier heeft voor de erosie gezorgd waardoor de Canyonlands zijn ontstaan, net als de Grand Canyon. Het is al eind van de middag en besluiten om lekker naar het hotel te rijden.

Onderweg vanuit het park is het ons dan ein-de-lijk gelukt!! Vanaf de eerste dag dat we in de States zijn zien we veel vrachtwagens rijden. Van die échte grote Amerikaanse trucks. Ouderwetse en wat modernere. En vanaf de eerste dag proberen we al een truck te laten toeteren. En vandaag is het ons eindelijk gelukt! Een ouderwetse truck toeterde! En onze dag kon niet meer stuk.

• 12 September 2017 - 07:25

Elly:

Haha, zie het helemaal voor me!
    Enne... we zitten hier ook in de herfst hoor ! xxx

• 12 September 2017 - 09:23

Marja:

Leuk jullie verslag steeds te lezen veel herkenbaar van onze reis met Robert en Justin!
    In Moab toen raften op de Colorado river was erg leuk!!!!! Veel plezier meiden!!!!!! X Marja