Natural Bridges National Monument - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Natural Bridges National Monument - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Natural Bridges National Monument

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

10 September 2017 | Verenigde Staten, Blanding

We rijden vanaf het hotel richting Utah, waar we onze volgende stop hebben in Blanding. Het is een zonnige dag en het eerste stuk dat we rijden gaat door Monument Valley. We maken aan het einde van de Valley nog even een stop om een super gave foto te maken vanaf de weg. We rijden verder en komen door een natuurgebied wat ze de Canyon Wilderness noemen. Het is prachtig! Het lijkt op de Grand Canyon maar dan heel erg uitgestrekt. We rijden op een heel rustige weg waar we bijna geen mensen tegen komen. Voor ons zien we een hele brede Canyon en zien we op de navigatie dat onze weg rechtdoor gaat met vervolgens heel veel haarspeldbochten. We komen borden tegen waarop staat dat vrachtwagens, campers en caravans niet verder mogen. We komen uit bij de Moki Dugway. Een onverharde weg die de komende 3 miles 1100 feet(335 meter) omhoog gaat! We vinden het even spannend waar we uitkomen, maar het was goed te doen. En het uitzicht! Gigantisch!

We rijden verder richting Natural Bridges National Monument. Een afgelegen natuurpark met natuurlijk gevormde bruggen door erosie. In dit park zijn drie natuurlijke bruggen, waarvan de grootste de één na grootste natuurlijke brug in de wereld is. De andere twee bruggen waren ook heel gaaf om te zien. De mooiste brug, de laatste, hebben we van wat dichterbij bekeken. We zijn over wen trail een stuk naar beneden gelopen en daar heb ik onder de brug gestaan! Van beneden lijkt het een stuk groter dan vanaf boven!

We rijden weer weg uit het park en beseffen dat we in de eerste week van onze reis al hele mooie en gave dingen gezien hebben! We zijn een klein beetje "verpest" en vinden in eerste instantie dit park een beetje tegenvallen. De eerste week van onze vakantie heeft de lat heel hoog gelegd, maar we weten zeker dat we nog heel veel gave dingen gaan zien!

• 11 September 2017 - 06:32

Eveline & Gerben Kip:

Niet vergelijken, maar blijven genieten van al het moois om je heen! Super gave foto van die weg!!