Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Monument Valley

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

09 September 2017 | Verenigde Staten, Kayenta

De Nederlandse regen heeft ook Arizona bereikt... en dat op de dag dat we eigenlijk de hele dag buiten wilde zijn. We moeten vanaf Page ongeveer 2 uur rijden naar Monument Valley en onderweg wordt het alleen maar donkerder en natter...

Om 1 uur komen we aan bij Monument Valley en het lijkt iets lichter te worden buiten, maar het regent nog wel een beetje. We krijgen bij de ingang van het park een plattegrond van de 17-miles Valley Drive en besluiten deze te gaan rijden.
Monument Valley is een park in het gebied van de Navajo indianen. Typisch voor dit park zijn de hoge rode rotsen die door erosie zijn ontstaan. Het lijkt hier erg op "het wilde westen" en veel films zijn in dit gebied opgenomen, vooral de films met cowboys.
De 17-miles drive is een route door Monument Valley, die langs alle bekende en fotogenieke rotsen komt. Het is een onverharde weg met veel kuilen en stenen, dus we moeten rustig aan rijden. Gelukkig is het gestopt met regenen en trekt het een beetje open. We rijden onder andere langs John Ford's point. Een mooie plek met een super gaaf uitzicht. Regisseur John Ford gebruikte deze plek vaak tijdens zijn films. Op de point staat een Indiaan met een paard. Hilarisch natuurlijk en uiteraard moet je een dollar betalen om een foto te maken dat de Indiaan op z'n paard zit en met z'n paard op de point staat. Hollanders als we zijn hebben we vanaf een afstand een super leuke foto kunnen maken. Tot dat we er achter kwamen dat je ook zelf op het paard mocht zitten. In no-time zat ik dus boven op dat paard op een super gave, echte cowboys spot!

We hadden van te voren bedacht dat het leuk zou zijn om een horseback riding tour te doen bij Roy Black, maar het weer valt een beetje tegen. We spreken met de Indiaan van het paard en hij verteld dat het beste toch vandaag kunnen gaan doen omdat het morgen waarschijnlijk meer gaat regenen. We rijden naar Roy Black, die ook aan de 17-mile drive zit en besluiten een 1 uur durende tour te doen! Er zijn verder geen reserveringen of andere mensen, dus gaan Marjolein en ik, samen met een gids op een privétour! Gelukkig hebben we een beetje mazzel en gaat de zon ook nog schijnen! We maken een hele bijzondere en echt prachtige rit door de Valley. We rijden een stukje door de rode zandduinen en langs een klein riviertje. En ondertussen zien we de mooie rotsen om ons heen. De paarden waren erg mak en af en toe versnelde we even een stukje. Marjolein bleef gelukkig rustig in stap. Het uur was snel om maar het was een rit om nooit te vergeten!

Ps. het internet is hier wat beter, dus ik heb nog wat foto's toegevoegd bij de vorige verslagen.