Antelope Canyon! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Antelope Canyon! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

08 September 2017 | Verenigde Staten, Page

Vandaag gaan we naar de Antelope Canyon. In één woord: waauw...!! We hadden op internet al gezien dat het heel mooi was, maar soms kan zoiets in het echt een beetje tegenvallen. Dit dus niet. Dit was echt zo gaaf! Elke foto die we maakte leek alsof die uit een gids of boek kwam.

De dag begon een beetje bewolkt en de temperatuur was een stuk aangenamer dan gister. We hebben in de ochtend even gekaart(Amerikaans jokeren uiteraard, tussenstand 1-1) en zijn daarna naar de Lower Antelope Canyon gegaan. Deze Canyon ligt in het gebied van de Navajo natives. Dit zijn de eerste, oorspronkelijke bewoners van dit deel van Amerika, ook wel de Indianen. We gaan in groepjes van ongeveer 13 mensen de Canyon in en onze gids, Brian, is een jonge nog studerende Navajo en weet erg veel te vertellen over de geschiedenis van de Canyon en over zijn voorouders. We moeten een tijdje wachten om de Canyon in te gaan want het was druk.... Althans, dat dachten wij. Brian liet ons een foto zien van een drukke dag, waarbij de rij helemaal de heuvel op stond en dat in de volle zon. We hebben dus geluk dat we op een rustige dag zijn en dat het een beetje bewolkt is.

De Lower Antelope Canyon is een grote slot(spleet) door het rode rotsachtige gebergte, gevormd door de natuur. De Canyon is in een V-vorm ontstaan. Bovenaan is het wat breder waardoor er veel licht naar binnen komt en onderaan is het smal(waar wij lopen/klimmen). Om de Canyon in te komen moeten we een aantal heel stijle trappen af naar beneden. Vanaf deze trappen is het al een prachtig gezicht!
De Canyon van begin tot eind is geen rechte lijn. Het is in allerlei bochten en golfachtige rondingen gevormd met allemaal lijnen, alsof er een harde wind door het zand gegaan is. Het is moeilijk te omschrijven maar door de verschillende vormen, de rode kleur en het licht van de zon(wat een mazzel, de zon ging weer schijnen!) krijg je een heel mooi kunstwerk te zien.
We lopen ongeveer 45 minuten door de Canyon. Nouja, lopen... we staan vaker stil om foto's te maken dan dat we aan het lopen zijn hihi. Onze gids heeft een aantal goede tips om onze camera in te stellen zodat het zo echt mogelijk overkomt.
Het leek alsof we daar uren binnen zijn geweest. Bij elke stap die je zet en elke hoek die je om gaat is het weer anders. Het is prachtig! Een echte aanrader voor iedereen die daar in de buurt is!

• 09 September 2017 - 09:09

Elly:

Volgens mij pretty impressive allemaal! Ik zie een gave wanddecoratie aankomen

• 09 September 2017 - 09:34

Eveline & Gerben Kip:

Klinkt heel gaaf!!! Ik ben weer heel benieuwd naar de foto's!!!

• 09 September 2017 - 09:35

Aad '55:

Heb net een paar foto's gezien.....schitterend!
    Liefs en xxx

• 09 September 2017 - 22:10

Marja:

Zag al prachtige foto's op Instagram! Wat een prachtige reis!!
    Veel plezier! Liefs Marja