Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Page

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

07 September 2017 | Verenigde Staten, Page

Vandaag gaan we helaas weer weg uit Grand Canyon National Park.. :( Wat was dat gaaf en indrukwekkend! Je kan er uren naar blijven kijken en door de zon en wolken zijn de kleuren elke keer weer anders. Helaas door de slechte internetverbinding kan ik geen foto's uploaden.

We rijden vandaag naar Page, een plaats aan Lake Powell. Het is ongeveer 3 uur rijden door de Painted Dessert. De dessert is echt super mooi. Het is een soort mini Grand Canyon waar we door heen rijden, met overal rosten en gebergten. We komen rond het middaguur aan in Page en besluiten om naar het bekende Horseshoe Bend overlook point te gaan. Hier maakt de Colorado River een scherpe bocht wat lijkt op een hoefijzer. Het is een stukje lopen vanaf de parkeerplaats en dit hebben we zeker op de terugweg gemerkt. In de volle zon, heuvel af en heuvel weer op. En dat midden op de dag. Maar, dat was het zeker waard! Want het uitzicht is echt onwijs gaaf! Dit hadden we zeker niet willen missen.

Na de klim terug omhoog hebben we een verkoelend drankje gehaald bij Mac en zijn we richting het meer gereden. Lake Powell ligt in de Glen Canyon, tussen de rode rotsen zoals bij de Grand Canyon. We hebben daar even rond gereden en een stukje gelopen en zijn daarna naar het hotel gegaan. We hebben de rest van de middag lekker aan het zwembad gelegen.
's Avonds hebben we bij een bekend BBQ restaurant gegeten waar ze heerlijke slow-cook pulled pork en ribs hadden. Dat was wel even lekker na 2 dagen salade hihi.

• 08 September 2017 - 08:12

Eveline & Gerben Kip:

Ik geniet van je verhalen! Wat een mooie reis!