Grand Canyon! - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Grand Canyon! - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Grand Canyon!

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

06 September 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vandaag zijn we de hele dag in de Grand Canyon National Park! In de ochtend zijn we als eerst naar Desert View Point gereden, het meest oostelijke punt van het park. Hier heb je prachtig uitzicht over de canyon en over een deel van de Coloradoriver.
We zijn terug gereden naar het Visitors centrum en hebben vanaf daar de shuttlebus genomen naar de South Kaibab Trailhead. Vanaf daar gaan we een hike maken de Grand Canyon in! We gaan lopen naar het Ooh Aah Point(dat belooft wat) wat slechts 1,5 km lopen is, maar we dalen 230 meter af de Canyon in! Met genoeg eten, drinken en zonnebrandcreme gaan we op pad. Het pad naar beneden is goed te doen. Het is best stijl en de paden zijn niet verhard, maar het uitzicht onderweg wordt bij elke bocht mooier! Het wordt lekker warm in de zon en zien ondertussen andere mensen, rood verhit aangelopen, terug klimmen naar boven. Eenmaal aangekomen bij het Ooh Aah Point was het uitzicht prachtig! Je het een breed uitzicht en kan diep naar beneden kijken. Ondertussen komt er een stuk of 10 muildieren in een stoet omhoog. De ranger die voorop rijdt verteld dat ze een lager gelegen uitkijkpunt hebben bevoorraad en dat ze elke dag 2,5 km naar beneden gaan. Het ziet er zielig uit voor de dieren maar de muildieren leven al heel lang in de Grand Canyon en worden veel ingezet.
We mochten helaas niet mee achterop naar boven, dus zijn we zelf maar rustig naar boven gelopen. Het was een behoorlijke klim maar we vinden het super gaaf dat we dit gedaan hebben!

Als we een beetje zijn bijgekomen van de hike gaan we met de andere shuttlebus op weg naar het meest westelijke punt. Hier heb je weer een heel ander uitzicht over de Canyon waar de rosten iets rooier van kleur zijn. Terwijl we op weg zijn en verschillende tussenstops maken, betrekt het een beetje en zien we in de verte regen(!) aankomen. De lucht wordt al snel donker en we horen het ver weg wat rommelen. We wilde vandaag graag de zonsondergang bij Hopi point bekijken maar besluiten toch terug te gaan omdat het wat harder begint te regenen. Het klaart uiteindelijk nog wat op en hebben als afsluiter van de dag een hele bijzondere zonsondergang gezien met een klein stukje regenboog!

• 07 September 2017 - 08:54

Eveline & Gerben Kip:

Wow! Het klinkt nu al als een plek waar ik heen wil!!!