Onderweg naar de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Onderweg naar de Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Onderweg naar de Grand Canyon

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

05 September 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

We vertrekken weer uit Lake Havasu City, waar het 44 graden was, en zullen aan het einde van de dag bij de Grand Canyon aankomen! Maar voor we daar zijn moeten we nog ongeveer 6 uur rijden en hebben we een paar stops gepland.

Als eerste zijn we naar Williams gereden. En klein authentiek dorpje langs de Historic Route 66. Hier krijgen we een indruk van hoe de winkels, diners en benzinestations er vroeger hebben uit gezien. Ook staat daar een oude locomotief die vroeger tussen Williams en de Grand Canyon reed. Even fotootje gemaakt voor oom Aad uiteraard.

We zijn doorgereden naar Sedona. Helaas waren er veel wegwerkzaamheden onderweg, dus duurde alles allemaal wat langer. De weg naar Sedona was erg mooi. Een bergpas door het bos en met veel rode rotsen. In Sedona hebben we de Red rocks bekeken en die waren echt prachtig. Erg toeristisch stadje vanwege deze rotsen en vanwege de Natives die hier gewoond hebben.

Vanuit Sedona gingen we eindelijk richting de Grand Canyon. Onderweg was het erg rustig en zijn we niet veel mensen tegen gekomen. Het klimaat verandert al. Het wordt steeds groener en het koelt buiten iets af. We komen aan het einde van de middag aan bij het hotel en rijden gelijk door naar de Grand Canyon om de zonsondergang te bekijken. Het was hier maar 25 graden, erg groot verschil met vanmorgen! We hebben een prachtige zonsondergang gezien maar er waren wel wat wolkjes. We hebben in het park lekker gegeten(zelf meegenomen) en hadden daarbij een prachtig uitzicht terwijl het aan het schemeren was. Morgen staat een hike op het programma en gaan we een aantal mooie uitzichtpunten bekijken!

• 06 September 2017 - 19:41

Aad '55:

Goedemorgen dames!
    Ik wens jullie een fijne dag vandaag.....t zal wel een stevige hike worden

• 06 September 2017 - 19:51

Aad'55:

En niet te vergeten: wat een schitterende stoomloc!