Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Hilde - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

03 September 2017 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag staat er een hoop op het programma. We hebben één dag om Los Angeles te zien, want morgen rijden we verder richting Lake Havasu.

In de ochtend zijn we als eerste naar Venice Beach gegaan en hebben daar heerlijk ontbeten. Het was al aardig warm en hebben nog even rustig over de boulevard rondgelopen. We zijn daarna terug gereden naar Hollywood, waar ook ons hotel zit. Daar hebben we over de beroemde Walk of Fame gelopen. We wisten van te voren niet hoe groot het zou zijn, maar later hoorde we dat er ruim 2600 beroemdheden een ster hebben en dat de Walk of Fame 16 blokken lang is! We hebben een klein stukje gelopen en kwamen toevallig de ster van Michael Jackson tegen.

Vanaf de Hollywood boulevard zijn we met een tour meegegaan. Dit busje reed ons eerst door de bergen van Hollywood. Hier hebben veel beroemdheden een Vila. Vanuit de bergen hadden we prachtig uitzicht over de (onwijs grote)stad en natuurlijk de beroemde Hollywood Sign! In de verte zien we wat rook uit de bossen komen en horen we dat daar bosbranden zijn. Gelukkig is het niet groot en ver weg van waar wij zitten.
De bus bracht ons nog door verschillende wijken en bekende straten zoals Beverly Hills, Bel Air en Rodeo drive wat erg leuk was om te zien.

Eind van de middag zijn we naar Santa Monica gereden om de pier te bekijken. Een hele happening met veel kermisattracties en eetkraampjes. We hebben daar even rondgelopen en in een restaurantje wat gegeten. Daarna zijn we via de 5-baans snelweg terug gereden naar ons hotel. Wat een chaos is het verkeer hier in de stad. We hopen dat het in het binnenland wat minder druk is.

• 04 September 2017 - 19:47

Elly:

Wow, een hele uitdaging: LA in één dag! Te gek om al die bekende plekken te bezoeken. xxx